پیاده‌روی موجب پیشگیری از فشار خون می‌شود
نوشته شده توسط : علی فرزاد

 رئیس دانشگاه علوم پزشكی قم با اشاره به اینكه بهترین فعالیت بدنی پیاده‌روی است، گفت: مراسم پیاده‌روی امروز به نوعی آموزش و مانوری در خصوص اهمیت ورزش در حفظ سلامت است

«شمس‌الدین حجازی» در حاشیه مراسم پیاده‌روی خانوادگی در بخش سلفچگان كه به مناسبت هفته سلامت برگزار شد، بر انجام فعالیت بدنی موثر و منظم تاكید كرد و افزود: امیدواریم فرهنگ توجه مداوم و مستمر به ورزش در جامعه ایجاد شود.وی با اشاره به اینكه بهترین فعالیت بدنی پیاده‌روی و شنا است، خاطرنشان كرد: همایش پیاده‌روی امروز به نوعی آموزش و مانور در خصوص نقش ورزش در حفظ سلامت و به ویژه فشارخون است.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی قم اضافه كرد: امیدواریم برگزاری پیاده‌روی خانوادگی در شهر سلفچگان طلیعه‌ای برای طراحی فعالیت‌های ورزشی، تغذیه صحیح و پیشگیری از بیماری‌ها از جمله فشار خون باشد.

حجازی با اشاره به عدم تحرك و فعالیت‌های بدنی در میان جوانان گفت: این عوامل موجب چاقی و در ادامه با پیشرفت این روند شاهد دیابت، سكته‌های قلبی و مغزی و سرطان هستیم.

وی با اشاره به اهمیت توجه به مقوله سلامت اظهار كرد: با كمك رسانه ملی و اصحاب رسانه باید سلامت را برای مردم به خوبی تبیین كنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی قم با تاكید بر اینكه باید بر روی رژیم غذایی صحیح علمی تمركز كنیم، اظهار كرد: متاسفانه در میان جوانان استفاده از غذاهای آماده و فست فود كه سرشار از كالری است و مواد غذایی موثر كمی دارد رواج یافته است.

حجازی با تاكید بر اینكه در نسل جوان باید فرهنگ‌سازی استفاده از رژیم غذایی صورت گیرد تصریح كرد: بازی‌های رایانه‌ای با تنبل كردن كودكان و نوجوانان موجب افزایش بیماری‌های روانی می‌شوند.

وی با اشاره به اینكه رژیم غذایی صحیح علمی شامل سبزیجات، میوه‌ها و پروتئین‌ها است خاطرنشان كرد: از مواد قندی باید پرهیز كرد و در صورت نیاز مواد جایگزین همچون عسل و خرما استفاده شود.(فارس)

جام جم آنلاين




:: موضوعات مرتبط: تغذیه و سلامتی , ,
:: برچسب‌ها: پياده روي , فشارخون , فعاليت بدني ,
:: بازدید از این مطلب : 1114
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: